Temeljito povezana avanturistica za sve terene

Vijesti

Natrag na Vijesti

Temeljito povezana avanturistica za sve terene

Foto:

Rüsselsheim. Nova Opel MOKKA X možda je mala veličinom (kratka je samo 4,28 metara), ali ovaj je subkompaktni SUV definitivno velik po popularnosti. Prethodnica ovog najnovijeg modela proizvođača automobila iz Rüsselsheima, prva generacija Mokke, već je otkad je predstavljena 2012. osvojila više od 600 000 kupaca. Izgled s puno stila, živahna ponuda motora i avanturistički karakter te nenadmašne mogućnosti povezivanja koje donose cijeli niz revolucionarnih tehnologija učinile su da MOKKA postane jedno od najpopularnijih vozila u svojem segmentu u Europi. Opel je, jasno, odlučio zadržati sve prednosti prethodne generacije Mokke kad je razvijao novu Opel MOKKU X, a istovremeno je dodao neke značajne sitnice koje su ovaj prodajni hit učinile još privlačnijim.

Dizajn: smion, avanturistički, profinjen

Novi dizajn karoserije Opel MOKKE X odiše smionim stavom. Novi izgled prednjeg dijela u skladu je s Opelovim novim dizajnom, uključujući vodoravnu rešetku u obliku krila i dominantnu oštru liniju dvostrukog krila LED prednjih svjetala za dnevnu vožnju. Cijeli je prednji dio dobio još preciznije i elegantnije oblikovane površine. Vizualno to rezultira širim, robusnijim i mišićavijim stavom. Ti se elementi protežu i na stražnji dio s još jednom linijom u obliku krila kod opcionalnih LED stražnjih svjetala. Bočni dio karoserije zadržava svoje skulpturalne i elegantne detalje i sportski dojam dok su donji dijelovi karoserije mišićavi i atletski oblikovani s dodatkom Opelove uobičajene „oštrice“ koja pojačava dojam energičnosti i podiže se prema stražnjem dijelu. Nove živahne boje kao što su Amber narančasta i Absolute crvena zajedno s opcionalnim paketom OPC Line Sport Pack sa spuštenim prednjim i stražnjim odbojnikom i bočnim pragovima dodatno naglašavaju sportski i ekskluzivan izgled.

Iznutra je kabina Opel MOKKE X posve redefinirana. Nova ploča s instrumentima organizirana je oko vodoravno usmjerenih elemenata, pa sada izgleda jednostavnije i čišće kao i oštrije i preciznije u izvedbi. Središnji je dio iznova razvijen oko dodirnih zaslona u boji dijagonale 7 i 8 inča koji pripadaju informacijsko-multimedijskim sustavima nove generacije. Kabina sada zadivljuje profinjenom elegancijom i čišćim dizajnom s manje gumba – brojne su funkcije sada dostupne putem kapacitivnih dodirnih zaslona. Uz to, unaprijeđena je i čitljivost središnjeg informacijskog zaslona zahvaljujući novim, kristalno jasnim zaslonima, monokromatskim i u boji, dijagonale 3,5 i 4,2 inča s bijelim LCD osvjetljenjem.

4x4: prilagodljiv pogon na sve kotače s novim šesterostupanjskim automatskim mjenjačem

Ovaj subkompaktni SUV dolazi opcionalno opremljen pametnim prilagodljivim sustavom pogona na sve kotače koji je pomogao prethodnom modelu da osvoji u Njemačkoj dvije nagrade za automobil godine s pogonom na sve kotače. Ta značajka s elektroničkim sustavom spojke s više diskova može neprimjetno raspodijeliti snagu između prednje i stražnje osovine u omjerima od 100:0 do 50:50, dok u normalnim svakodnevnim uvjetima funkcionira kao ekonomičan automobil s pogonom na prednje kotače. Sustav se aktivira kad je Opel MOKKA X na mjestu da bi se spriječilo klizanje kotača prilikom kretanja, a to se zbiva neprimjetno u djeliću sekunde čim vozač pritisne papučicu spojke („sustav je aktivan na zahtjev“). Kad sustav funkcionira, sva se snaga prenosi na prednje kotače, a sustav pogona na sve kotače aktivira se samo kad to vozna situacija zahtijeva radi poboljšanja držanja podloge, posebno na mokrim i skliskim površinama. Na mokrim i skliskim cestama dostupna je povremena preraspodjela snage pogonskog sustava. Ovisno o stanju vozila i cestovnim uvjetima, moguće je prenijeti okretni moment na stražnju osovinu. Tako čak i u brzim situacijama, npr. prilikom nailaska na rupu na cesti ili zaleđene lokve, dodatni okretni moment na stražnjim kotačima nudi maksimalno držanje podloge i stabilnost, povećavajući tako osjećaj sigurnosti, a s njim i užitak u vožnji.

Sustav pogona na sve kotače dostupan je u kombinaciji s dobro poznatim 1,4-litarskim benzinskim motorom sa 103 kW/140 KS (potrošnja goriva u NEDC-ovom ciklusu: gradska vožnja 8,3 – 8,21 l/100 km, otvorena cesta 5,6– 5,51 l/100 km, kombinirano 6,5 – 6,41 l/100 km; 152 – 1491 g/km CO2) i supertihim dizelskim motorom 1.6 CDTI koji je oduševio struku sa 100 kW/136 KS (potrošnja goriva u NEDC-ovom ciklusu: gradska vožnja 5,2 – 5,01 l/100 km, otvorena cesta 4,4 – 4,21 l/100 km, kombinirano 4,7 – 4,51 l/100 km; 124 – 1191 g/km CO2). U oba slučaja dolazi sa šesterostupanjskim ručnim mjenjačem.

Opel se pobrinuo i za potrebe kupaca koji žele varijantu pogona na sve kotače sa šesterostupanjskim automatskim mjenjačem kombinirajući pametan sustav s novom generacijom 1,4-litarskog motora ECOTEC® Direct Injection Turbo s vrha ponude sa 112 kW/152 KS (potrošnja goriva u NEDC-ovom ciklusu: gradska vožnja 7,9 – 7,81 l/100 km, otvorena cesta 5,7 – 5,61 l/100 km, kombinirano 6,5 – 6,41 l/100 km; 150 – 1481 g/km CO2) koji je prvotno predstavljen s novom Opel Astrom.

Sigurnost: AFL LED prednja svjetla i revolucionarna prednja kamera Opel Eye

Tijekom razvoja Opel MOKKE X Opelovi su inženjeri još jednom slijedili strategiju tvrtke prema kojoj se inovativne tehnologije čine dostupnima širokoj populaciji kupaca predstavljanjem prilagodljivih prednjih svjetala s posve LED prednjim svjetlima. Novi AFL LED sustav prilagođuje funkcije osvjetljavanja prednjih svjetala voznoj situaciji tako da se dobivaju najbolje moguće performanse bez zasljepljivanja drugih sudionika u prometu. Ima devet različitih funkcija kao što su gradsko svjetlo, svjetlo za otvorenu cestu i turistički način rada. Ovaj posve LED sustav zamjenjuje prethodni biksenonski AFL+. S druge strane, LED nudi kvalitetu osvjetljenja koja omogućuje viđenje predmeta u „pravim“ bojama, što je ugodno za vid. Uz to, nema mehaničkih dijelova u kućištu svjetla, LED svjetla su brža i točnija u reakcijama te su pouzdanija tijekom vremena. Nova prednja svjetla troše i manje energije, pa su još ekonomičnija.

Revolucionarna prednja kamera Opel Eye s višom razlučivosti i povećanom snagom obrade slika pozitivno utječe na sve funkcije koje podržava, uključujući pomoć pri korištenju dugih svjetala sustava AFL LED prednjih svjetala. Zbog poboljšane kamere i opcionalne podrške navigacije prilikom slanja prometnih znakova računalnom sustavu vozila, u novoj MOKKI X unaprijeđena je i značajka prepoznavanja prometnih znakova. Pokazatelj udaljenosti spram vozila ispred (FDI) koristi prednju kameru da otkrije vozila koja se kreću ispred, a upozorenje na mogući frontalni sudar sada je poboljšan reflektivnim LED zaslonom za prikaz upozorenja. Kad se udaljenost između vozila i automobila ispred prebrzo smanjuje, crvene se LED-ice odražavaju u vjetrobranskom staklu, a zvučni signal upozorava vozača da mora kočiti. Upozorenje na napuštanje prometne trake automatski se aktivira pri brzinama većim od 60 km/h i upozorava vozača u slučaju nenamjernog napuštanja trake vizualnim signalom na ploči s instrumentima i zvučnim upozorenjem.

Mogućnosti povezivanja i udobnost: od najnovije generacije informacijsko-multimedijskog sustava IntelliLink do ergonomskih sjedala

Baš kao nova Opel Astra, i Opel MOKKA X bit će dostupna od svog predstavljanja sa svim uslugama servisa Opel OnStar (ovisno o tržištu). I dvije će verzije nove generacije informacijsko-multimedijskog sustava IntelliLink biti prvi put predstavljene u ovom SUV-u. IntelliLink će donijeti svijet pametnih telefona u automobil preko projiciranja zaslona mobitela pomoću platformi Apple CarPlay i Android Auto (gdje je to dostupno).

Osim što je jedan od najbolje povezanih automobila u segmentu, nova Opel MOKKAX može se podičiti i time da je najudobnija. Kao kod većine Opelovih modela, ergonomska sjedala koja je testirao i certificirao AGR (Aktion Gesunder Rücken = Kampanja za zdravija leđa koju predvode nezavisni stručnjaci ortopedi), a koja su jedinstvena u segmentu, čine maksimalno udobnima duga putovanja autocestom i avanturističke izlete izvan utabanih staza. Ovaj je svestrani automobil za sve terene opremljen još jednom značajkom koja pridonosi udobnosti: otvaranju i pokretanju bez ključa. Vozač ne mora aktivno pritisnuti gumb na ključu vozila da bi otključao ili zaključao automobil – samo ga mora držati u džepu ili torbi i pritisnuti gumbić na bilo kojoj kvaki na vratima da bi omogućio ili onemogućio pristup putničkoj kabini ili prtljažniku svog vozila. I pokretanje / paljenje vozila izvodi se bez ključa.

Uz svoje već dokazane sposobnosti snalaženja na neasfaltiranim terenima upotpunjene ponudom pogonskih sustava, izvanrednim mogućnostima povezivanja, izvanrednim značajkama koje pridonose udobnosti i sada svježim i smionim dizajnom, nova je Opel MOKKA X savršeno pozicionirana da nastavi nesumnjiv uspjeh modela na odlasku i istovremeno privuče nove kupce ovoj robnoj marki.

Natrag

Komentari (0)

Za komentiranje morate biti prijavljeni!