Sharing economy postaje nezaobilazan trend u turizmu

Vijesti

Natrag na Vijesti

Sharing economy postaje nezaobilazan trend u turizmu

Foto:

„Manifestacija Dani hrvatskog turizma, tradicionalna i najvažnija manifestacija hrvatskog turističkog sektora, utemeljena na struci, mjesto je osvrta na proteklu turističku godinu, ali i promišljanja turizma sljedeće i idućih godina. Destinacijski menadžment i dalje treba biti u prvom planu jer upravo o njemu ovisi na koji ćemo način upravljati turističkim proizvodom kako bismo bili među zemljama koje nude najkvalitetniju turističku ponudu. Na taj način ostvarujemo i sve veću konkurentnost hrvatskog turizma“, kazao je ministar turizma Darko Lorencin otvarajući manifestaciju Dani hrvatskog turizma (DHT) 13. listopada u hotelu Valamar Isabella Island Resort na otoku Sv. Nikola. DHT je okupio više od tisuću turističkih djelatnika iz cijele Hrvatske. Organizatori te manifestacije su Ministarstvo turizma, Hrvatska gospodarska komora i Hrvatska turistička zajednica.

O promjenama klasične ekonomije u sharing ekonomiju govorio je potpredsjednik HGK za turizam, trgovinu i financije Josip Zaher, koji je naglasio kako upravo taj novi oblik ekonomije postaje nezaobilazan trend u turizmu i pratećim sektorima. „Sharing economy bilježi enormne stope rasta te danas u svijetu donosi 15 milijardi USD prometa, u odnosu na 240 milijardi USD prometa koje danas postiže klasični sektor najma (hoteli, vozila, audio-video i druga oprema), odnosno čini pet posto u ukupnim prihodima. Predviđanja za 2025. godinu govore o dostizanju jednake razine prihoda u oba modela. Da govorimo o trendu koji je itekako prisutan i u Hrvatskoj dokazuje pozitivan primjer sharing economy koji se može naći u ponudi obiteljskog turizma koji čini polovicu ukupnih smještajnih kapaciteta RH“, rekao je Zaher.

Na 15. Hrvatskom turističkom forumu na temu „sharing economy“ u organizaciji HGK po prvi su puta na tu temu govorili i vodeći svjetski stručnjaci u tom području, kao i predstavnici europskih turističkih udruga. Tom se prigodom Manolis Psarros, direktor vodeće grčke destinacijske marketinške agencije Toposophy zapitao je li kraj klasičnoj ekonomiji kakvu smo dosad poznavali te je li zaista došlo vrijeme za sharing ekonomiju koja je vidljiva i na području turizma. Takva ekonomija može imati pozitivne i negativne utjecaje. U svakom slučaju sharing ekonomija je stvarnost i pitanje je samo kako se prilagoditi novonastalim situacijama i promjenama. Pritom je bitna inovativnost, naglasio je Psarros.

Christian de Barrin, CEO HOTREC-a, krovnog Udruženja hotela, restorana i kafića u Europi istaknuo je da je u sustavu HOTREC-a u EU 91 posto tzv. mikro poslodavaca i 200.000 hotela. HOTREC u ukupnom bruto domaćem proizvodu BDP EU sudjeluje s 3,7 posto. Postavljajući pitanje je li ekonomija dijeljenja mogućnost ili prijetnja, on je odgovorio da je ona zaista stvarnost.

Pitanje je kako će vlade raznih država na lokalnoj, a EU na globalnoj razini rješavati minimume regulacije u toj vrsti ekonomije. Pritom trebaju polaziti od zaštite potrošača kako bi se stvorila potrošačka sigurnost. Michel de Blust, glavni tajnik ECTAA govorio je pak kako u današnje doba gotovo nema osobe koja ne koristi internet, posebice na svom mobilnom telefonu. Danas su tehnologije sastavni dio života i vrlo je teško mijenjati tradicionalne načine poslovanja i razmišljanja, No postoje i primjeri da ima partnerstva izravnih platforma i stakeholdera kao što su medunarodni trgovački lanci i zrakoplovne kompanije.

Za mjesto ovogodišnjih Dana hrvatskog turizma izabran je Poreč jer je Istra regija u kojoj se ostvaruje jedna trećina od ukupnih hrvatskih turističkih rezultata. „Do kraja rujna u Istri je zabilježeno 3,4 milijuna turističkih dolazaka i 23 milijuna noćenja. Istra je prepoznatljiv turistički brend sa autentičnom ponudom i srdačnom dobrodošlicom za svakog gosta“, rekla je pročelnica za turizam u Istarskoj županiji Nada Prodan Mraković. Dodala je kako ta regija dugoročno planira razvoj u tom smjeru kako bi imala još bolje turističke rezultate. Gradonačelnik Poreča Edi Štifanić rekao je kako je Poreč s okolicom ove godine ostvario iznimne turističke rezultate. Podsjetio je da je na tom području do kraja rujna 2015. zabilježeno 7,5 milijuna noćenja.

Govoreći o ovogodišnjim dobrim turističkim rezultatima, Ratomir Ivičić direktor Glavnog ureda Hrvatske turističke zajednice rekao je kako iza svake brojke stoji jedna osoba s imenom i prezimenom naglašavajući kako su ljudi iznimno važni u turizmu. „Utjecaj turizma na hrvatsko gospodarstvo je iznimno veliko te je zato velika odgovornost na svakome od nas u ostvarivanju dobrih rezultata“, rekao je Ivičić. Osim toga, trebamo još više poraditi na tome da hrvatski turistički brend bude još vidljiviji i jači, objasnio je Ivičić.

Natrag

Komentari (0)

Za komentiranje morate biti prijavljeni!